Wykład „Wzmacnianie odporności za pomocą jedzenia”

Mgr inż. Marta Pawlak –  z wykształcenia dietetyk kulinarny i terapeuta naturalny, prowadzi również swoją biznesową działalność w zakresie szerokich porad konsumenckich. Stąd  nazwę wykładu sprecyzowała bardziej na „Buduj odporność każdego dnia”. Przedstawiała to na pokazywanych slajdach, które były szerzej przedstawiane i omawiane podczas wykładu. W wielkim skrócie można przybliżyć –  na co należy zwrócić, aby organizm każdego człowieka mógł się dostosować do należytej odporności. Te najważniejsze: Dieta – co składa się na odporność. Postaw na dietę lekkostrawną, bogatą w warzywa. Jelita – to drugi mózg, choć mózg ważniejszy. Pory roku –  dyktują też styl życia i odżywiania. Dzięki aktywności fizycznej zwiększa się wydolność serca i poprawia krążenie. Wszystko to powinno być  jednak uzależnione od stanu zdrowia. Spacer w marszowym stylu, często z kijkami dla równomiernej pracy mięśni rąk, ramion, stóp itp. organów człowieka. Dobry sen – zbyt krótki, jak i zbyt długi szkodzi sercu. Ograniczać tłuszcze zwierzęce – jeśli już, to wybierane chude i raczej mocno niesmażone. Polecana dieta śródziemnomorska. Zwracać uwagę na oddychanie – najbardziej efektywne dla organizmu to przez przeponę. Warto je codziennie praktykować. Zebranym studentom zostało to polecone na wykładzie w sposób następujący: ” proszę usiąść prosto na fotelu, oprzyj plecy o oparcie, ułóż dłonie (otwarte) na kolanach, zrobić głęboki wdech nosem, podczas którego brzuch się uniesie i wykonać wolniejszy wydech przez usta. Wykonywać tak 2-3 razy i oddychając wolno i miarowo”. Całość wykładu można zobaczyć  w internecie  pod adresem – dietoharmonia.pl lub  www.facebook.com /DietoHarmonia.

Może Ci się również spodoba