Chemia w reklamie

W dniu 25.01.2024r. spotkaliśmy się na wykładzie pt. „Chemia w reklamie”. Wykładowca, dr Grzegorz Krzyśko, przedstawił w swojej prezentacji krótką historię reklamy prasowej i filmowej. Wyjaśnił zjawisko „product placement”, czyli lokowania produktu w filmach, jako jednego z narzędzi marketingowych stosowanych do promocji, na przykładzie filmu braci Lumiere z 1896 oraz serii o agencie 007 (znany nam James Bond).

Omówił funkcje reklamy, zagrożenia płynące z reklam oraz techniki manipulacji, a także formy reklam wprowadzających w błąd, z wykorzystaniem przykładów reklam prasowych, internetowych i telewizyjnych produktów, dostępnych obecnie na rynku, np. napojów typu cola, środków czystości i leków.

Ostatnia część dotyczyła reklamy suplementów diety. Wykładowca wyjaśnił nam różnice między pojęciem lek a suplement diety, omówił składniki suplementów oraz sposoby reklamowania tych produktów na wybranych przykładach. Przedstawił też założenia nowych przepisów dotyczących reklamowania tej grupy substancji odżywczych.

Dziękujemy dr Grzegorzowi Krzyśko za bardzo interesujący wykład,! Od tej pory postaramy się zapoznać dokładnie ze składem produktów polecanych przez reklamodawców. I będziemy analizować, czy reklama jest wiarygodna, czy nie jest tylko chwytem reklamowym.

Fot. R. Gawron

Możesz również polubić…